تبیین نیوز
۲۱ خرداد ۱۴۰۵
  • صفحه نخست
  • جامعه
  • اقتصاد
  • دیدگاه
  • سیاست
  • فرهنگ
  • پرونده ویژه

آیا اداره آبفا اهواز پاسخگو خواهد بود؟!

بهزاد قنبری، شهروند میانسال خوزستانی است که ایام بازنشستگی را در کنار خانواده سپری می کند. او مدتی است که در مجتمع ۲۴ واحدی در منطقه کوی جانبازان اهواز به عنوان مدیر ساختمان انتخاب شده و انتهای سال گذشته تاکنون با چالش عجیبی مواجه شده؛ ماجرایی که از یک سرقتِ ساده شروع شد اما دردسرهای […]

2023/06/19 4 دقیقه خواندن
چاپ خبر

بهزاد قنبری، شهروند میانسال خوزستانی است که ایام بازنشستگی را در کنار خانواده سپری می کند. او مدتی است که در مجتمع ۲۴ واحدی در منطقه کوی جانبازان اهواز به عنوان مدیر ساختمان انتخاب شده و انتهای سال گذشته تاکنون با چالش عجیبی مواجه شده؛ ماجرایی که از یک سرقتِ ساده شروع شد اما دردسرهای زیادی را برای اهالی ساختمان رقم زد. آن چه در پی می آید مشروح ماجرا از زبان این مرد اهوازی است:

۱۶ اسفند ماه سال گذشته بود که یکی از دو کنتور آب مجتمع به سرقت رفت. دوربین مدار بسته که نداشتیم تا سارق را شناسایی کنیم؛ تنها کاری که از دستمان بر می آمد این بود که به سراغ پلیس برویم. گزارش سرقت را به پلیس دادیم. فردای آن روز رفتیم سازمان ِ آب و گزارش پلیس را نشان شان دادیم. فاکتور خرید یک کنتور آب از بازار آزاد به قیمت ۲میلیون و ۵۱۲ هزارتومان را هم ضمیمه کردیم. ۹روز بعد یعنی در تاریخ ۲۶ اسفندماه دوباره سراغ سازمان آب رفتیم آن جا به ما گفته شد که کنتور با مصرف آزاد مبلغ یک میلیون و ۷۰۰ هزارتومان بدهکار است. به این معنی که مأمور آب به محل رفته و برای هر واحد حدود یک متر مکعب مصرف درنظر گرفته است. کار به تعطیلات نوروز کشیده شد و منتظر ماندیم تا ادارات شروع به کار کنند. ۱۶ فرودین ماه به سازمان آب رفتیم و پس از تحویل مدارک یک میلیون تومان بابت مصرف مستقیم برای این مدت محدود یعنی از زمان دزدیده شدن کنتور تا ۱۶فروردین پرداخت کردیم. ۷۰۰ هزار تومان باقی مانده هم جز بدهی ما منظور شد. کارمندی که متصدی رسیدگی به کار بود قول داد که به زودی پیمانکاری جهت نصب کنتور به مجتمع مراجعه خواهد کرد. قریب به دو هفته چشم انتظار ماندیم اما خبری نبود. پرسیدیم: «پس چه شد؟» گفتند: «نگران نباشید! اول سال است و سرشان شلوغ. ان شاالله انجام می شود» سرانجام در ۱۸ اردیبهشت ماه پیمانکار کنتور آب را نصب کرد. همه اهالی خوشحال شدند و خدا را شکر کردیم که آسایشی به این مجتمع برگشته است. حدود دو ساعت از نصب کنتور نگذشته بود که زنگ خانه را زدند. دو نفر آقا با لباس های رسمی و ظاهری مرتب آمدند. یکی از آن ها در حالی که کارتخوانی در دست داشت رو به ما کرد و گفت:«بدهی شما ۲میلیون و ۷۵۲ هزارتومان است و به دلیل این بدهی ما باید همین الان آب را قطع کنیم!» خشکمان زد. مستاصل شده بودیم و نمی دانستیم باید چه کار کنیم. از طرفی بی خبر بودیم که چرا چنین بدهی برای ما لحاظ شده است از طرف دیگر تعدادی از ساکنین ساختمان افراد سن بالا و بچه های کوچک بودند که اگر آب قطع می شد زندگی شان به هم می ریخت. با چند نفر از همسایه ها مشورت گرفتیم و به ناچار مبلغ را همان جا پرداخت کردیم. این قدر از این برخورد شگفت زده و متعجب بودیم که وقتی مأمورها رفتند شک کردیم که نکند این ها خودشان را جای مأمور واقعی آب جا زده باشند. برای همین به اداره آب مراجعه کردیم و در کمال ناباوری به ما گفتند که بنا به گزارش پیمانکار، کنتور شما در تاریخ اول اردی بهشت ۱۴۰۲ نصب شده و مصرف مستقیم هر واحد یک متر مکعب بوده است(برای ۲۴واحد) این در حالی بود که کنتور سرقت شده مربوط به ۱۲ واحد بوده است. هرچه ما درخواست کردیم که باید میانگین مصرفی ماه های قبل را در نظر بگیرید و مصرف مستقیم را منظور نکنید بی فایده بود. 

در نهایت برای دو دوره مصرف ۱۲واحد، حدود ۳ میلیون و ۷۵۰هزارتومان منظور کردند که به نظر می رسید این مبلغ صحیح نیست علاوه بر آن بابت خرید کنتور نیز دو میلیون پانصد هزار تومان پرداخت شد ضمن آن که در این شرایط اقتصادی هم پرداخت چنین وجوهی از عهده ساکنین خارج است. امیدواریم مراجع نظارتی به این موضوع رسیدگی نماید تا ساکنین مجبور به پرداخت چنین هازینه های غیر متعارف و سنگینی به اداره آبفا نشوند و حقی ضایع نگردد.

شایان ذکر است پس از بررسی قبوض آب مربوط به دوره های قبل همین مجتمع مشخص شد که حداکثر مبلغ پرداختی بابت یک دوره حدود ۵۰۰ هزار تومان بوده است.

برچسب:

آبفاخوزستانگزارش

مطالب دیگر

دکتر منصور کیانی
خبر قبلی

خشم مارتین لوتر اسلام!!!

شهرداری اهواز
خبر بعدی

شهردار اهواز: برای حل مشکلات شهر اهواز ۱۲۰ هزار میلیارد تومان نیاز است

هیچ دیدگاهی درج نشده - اولین نفر باشید

دیدگاهتان را بنویسید لغو پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین اخبار

خیالبافی نتانیاهو درباره خارج کردن اورانیوم ۶۰ درصد از ایران

بلوار وصال: گذرگاهی از رنج انتظار و سکوت مسئولان

سردار بلالی در جمع رزمندگان گردان جعفر طیار اهواز عنوان کرد:

قدرت موشکی ایران محصول اعتماد به جوانان و ادامه راه شهداست

پیام تسلیت رهبر انقلاب در پی درگذشت مرحوم آیت‌الله شفیعی

پیام تسلیت نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اهواز در پی درگذشت حضرت آیت‌الله سید علی شفیعی

پیام تسلیت جامعه اسلامی مهندسین استان خوزستان در پی ارتحال حضرت آیت الله سیدعلی شفیعی

حضرت آیت الله سیدعلی شفیعی به دیار حق شتافت

شورای شهر اهواز در ترازوی نقد؛ از چالش‌ها تا راهکارها

بررسی عملکرد شهرداری اهواز و نحوه هزینه‌کرد عوارض آلایندگی

شهرداری اهواز

سرپریت شهرداری اهواز چگونه انتخاب شد؟!

دیدگاه

چرا بعضی‌ها در جمع، دیگران را تحقیر می‌کنند؟

داستان حجاب . قسمت ۹

سیاست مردانه عایشه

روزی که رضا شاه طلب مرگ کرد

دولتی ها اینگونه حرفهای رهبری را تحریف می کنند

بنام ایران به کام ترکیه

در حضور حضرت صاحبدلان (۱)

حافظ اسد و ما !

چندکلمه حرف حساب با دکتر پزشکیان

(یادداشت دوم )

انتخابات در ایالات متحده آمریکا

یادداشت اول

انتخابات در ایالات متحده آمریکا

پرونده ویژه

چرا بعضی‌ها در جمع، دیگران را تحقیر می‌کنند؟

داستان حجاب . قسمت ۹

سیاست مردانه عایشه

روزی که رضا شاه طلب مرگ کرد

دولتی ها اینگونه حرفهای رهبری را تحریف می کنند

بنام ایران به کام ترکیه

در حضور حضرت صاحبدلان (۱)

حافظ اسد و ما !

چندکلمه حرف حساب با دکتر پزشکیان

(یادداشت دوم )

انتخابات در ایالات متحده آمریکا

یادداشت اول

انتخابات در ایالات متحده آمریکا

تبیین نیوز
  • درباره تبیین نیوز
  • تماس با ما

تمامی حقوق برای پایگاه خبری تبیین نیوز محفوظ است.

  • درباره تبیین نیوز
  • تماس با ما